Jak dbać o skrzynię DSG? – Skodex Blog
Menu

Jak dbać o skrzynię DSG?

W poprzednim wpisie dotyczącym DSG pisaliśmy głównie o jej zaletach i pozytywach. Czas odkryć negatywne aspekty tej (prawie) niezawodnej przekładni dwusprzęgłowej. Poradzimy również co robić, aby służyła Wam długo i szczęśliwie.


A miało być tak pięknie…

Nowy samochód z automatyczną skrzynią DSG brzmi jak marzenie, prawda? Niestety, jeśli nie dbamy o przekładnię w należyty sposób, już po pokonaniu 100-150 tys. km zaczynają występować pierwsze problemy z jej prawidłowym działaniem. Zależy to również o mocy silnika, fachowego serwisu, jak również stylu i warunków jazdy. Przykładowo, wciskanie pedału gazu “w podłogę” po zobaczeniu zielonego światła zdecydowanie skraca żywotność sprzęgieł.


Eksploatacja skrzyni DSG

Kluczowym aspektem w eksploatacji skrzyni DSG okazuje się być regularna wymiana oleju, który odpowiada za właściwe funkcjonowanie ruchomych elementów. Wymieniając go co 50-60 tys. km, skrzynia może przemierzyć nawet 200 tys. km bez konieczności naprawy. Wymiana oleju wiąże się z wydatkiem pomiędzy 650 zł, a 800 zł.

Często pomijanym tematem jest również wymiana cieczy smarnej w skrzyni. Zdaniem producentów wystarczy pilnować tylko oleju, aby utrzymywać swoje DSG w dobrej kondycji. Wytwórcy skrzyń przypominają jednak o pilnowaniu stanu również tej drugiej cieszy, która utrzymuje czystość we wnętrzu mechanizmu i w efekcie wydłuża jego życie.


Koszty, koszty, koszty

Kolejną przyczyną wadliwości DSG może być zużyte sprzęgło. Jak je rozpoznać? Samochód zaczyna wtedy dłużej zmieniać przełożenie, szarpać się i dziwnie stukać. W takim przypadku trzeba sięgać do portfela po większe pieniądze, koszt wymiany sprzęgła oscyluje w granicach 3-6 tys. zł.

Inny prawdopodobny powód wadliwej skrzyni DSG to szwankująca mechatronika. To zespół odpowiedzialny za zmianę biegów i koordynację sprzęgieł, na który składają się elektronika sterująca oraz hydraulika siłowa. Problemy z mechatroniką objawiają się najczęściej tym, że samochód odmawia nam posłuszeństwa. Wymiana mechatroniki na nową jest dość kosztownym wydatkiem w okolicach 7 tys. zł.


Podstawa to dobry serwis

Trzeba pamiętać o tym, że każda ingerencja w skrzynię DSG wymaga ogromnej precyzji. Warto więc dokładnie sprawdzić opinie o warsztacie, do którego chcemy się wybrać oraz zweryfikować kwalifikacje fachowców i stan ich sprzętów. Przy zakupie używanego samochodu z dwusprzęgłową przekładnią koniecznie poświęćmy czas na wykonanie jazdy próbnej i przyjrzenie się pracy samej skrzyni. Zwróćmy uwagę na przeszłość auta, z uwzględnieniem historii serwisowania, ponieważ nierozważny zakup może prowadzić nas do dużych kosztów napraw i wymian.

Brak komentarzy.

Zostaw komentarz

Jesteśmy autoryzowanym dealerem marki Skoda. Zajmujemy się sprzedażą nowych i używanych samochodów oraz oryginalnych części i akcesoriów tej marki.

Jesteśmy firmą należącą do Grupy Cichy, jednej z największych w Polsce firm działających w branży samochodowej od 1986 roku (www.ahc-grupa-cichy.pl/).

Adres:
Skodex Krotoski-Cichy
ul. Unii Lubelskiej 5, 61-249 Poznań

Dane kontaktowe:

SALON: Telefon:61 878 20 00
Email: sprzedaz@skodex.pl

SERWIS: Telefon:61 878 20 20
Email: serwis@skodex.pl